PARLEM AMB EL COS!
|
|
Edat:
|
Aquesta activitat va dirigida a
nens i nenes d’entre 5 i 6 anys.
|
Durada de
l’activitat:
|
La duració de l’activitat serà
d’ aproximadament uns 60 minuts.
|
Espai on
es duu a terme
|
L’espai que utilitzarem per dur
a terme aquesta activitat és la sala polivalent.
|
Llenguatge
que treballarem:
|
Durant el desenvolupament
d’aquesta activitat, treballarem el llenguatge gestual-corporal.
|
Objectius
de l’activitat:
|
-
Desenvolupar les qualitats expressives del cos.
-
Desenvolupar un coneixement de les pròpies
possibilitats i limitacions corporals.
-
Millorar la relació amb els altres.
-
Augmentar la seguretat i confiança en si mateix.
-
Fomentar la imaginació i la creativitat.
-
Treballar la imitació.
|
Recursos
TIC/TAC utilitzats
|
Per dur a terme aquesta
activitat l’educador o educadora farà ús d’un ordinador per ensenyar
diferents dibuixos als nens i nenes i abans de finalitzar la sessió farà ús
de la pantalla per ensenyar un vídeo amb una cançó: http://www.youtube.com/watch?v=OWhR9a6_eUI
|
Explicació
de l’activitat:
|
Una vegada els nens i nenes es
trobin al gimnàs o a l’aula polivalent,
l’educador/a explicarà en què consisteix aquesta activitat: Els nens i
nenes hauran de fer grups heterogenis
de 5 persones. Cada grup s’haurà de posar en petits cercles i cada nen haurà
de tenir un número del 1 al 5. Quan
l’educador/a cridi, per exemple, al número 1, el component 1 de cada grup
s’haurà d’apropar a ella i mirar la imatge que li ensenya l’educador o
educadora a l’ordinador. Seguidament haurà de situar-se al centre del seu
cercle i a través de llenguatge gestual i corporal imitar la imatge sense
parlar i amb l’objectiu de que els components del seu grup siguin capaços
d’endevinar el que està representant. Les possibles imatges seran: Un infant
amb paraigües, la pluja, un infant posant-se una bufanda, un infant posant-se
un barret, un ninot de neu, el fred, escalfar-se les mans...
L’educador/a, si així ho
considera, també podrà cridar a dos números a la vegada, i que aquests facin la representació en parelles, com per
exemple representar a dos infants jugant a tirar boles de neu, etc.
Els últims 30 minuts de la
sessió l’educador o educadora reproduirà el següent vídeo on el personatge
contínuament realitza moviments corporals per interpretar les paraules de la
cançó: http://www.youtube.com/watch?v=OWhR9a6_eUI
Un cop l’hagin vist els nens i nenes, l’educador
o educadora el tornarà a reproduir diversos cops i l’anirà parant, per tal
que els nens i nenes ballin la cançó intentant imitar al personatge de forma
grupal.
Les imatges estan adjuntes a
l’annex.
|
lunes, 18 de marzo de 2013
Activitat sobre el llenguatge gestual-corporal
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario