lunes, 18 de marzo de 2013

Activitat sobre el llenguatge gestual-corporal



PARLEM AMB EL COS!

Edat:

Aquesta activitat va dirigida a nens i nenes d’entre 5 i 6 anys.


Durada de l’activitat:

La duració de l’activitat serà d’ aproximadament uns 60 minuts.


Espai on es duu a terme

L’espai que utilitzarem per dur a terme aquesta activitat és la sala polivalent.


Llenguatge que treballarem:

Durant el desenvolupament d’aquesta activitat, treballarem el llenguatge gestual-corporal.


Objectius de l’activitat:

-       Desenvolupar les qualitats expressives del cos.
-       Desenvolupar un coneixement de les pròpies possibilitats i limitacions corporals.
-       Millorar la relació amb els altres.
-       Augmentar la seguretat i confiança en si mateix.
-       Fomentar la imaginació i la creativitat.
-       Treballar la imitació.


Recursos TIC/TAC utilitzats

Per dur a terme aquesta activitat l’educador o educadora farà ús d’un ordinador per ensenyar diferents dibuixos als nens i nenes i abans de finalitzar la sessió farà ús de la pantalla per ensenyar un vídeo amb una cançó:  http://www.youtube.com/watch?v=OWhR9a6_eUI


Explicació de l’activitat:

Una vegada els nens i nenes es trobin al gimnàs o a l’aula polivalent,  l’educador/a explicarà en què consisteix aquesta activitat: Els nens i nenes hauran de fer grups  heterogenis de 5 persones. Cada grup s’haurà de posar en petits cercles i cada nen haurà de tenir un número del  1 al 5. Quan l’educador/a cridi, per exemple, al número 1, el component 1 de cada grup s’haurà d’apropar a ella i mirar la imatge que li ensenya l’educador o educadora a l’ordinador. Seguidament haurà de situar-se al centre del seu cercle i a través de llenguatge gestual i corporal imitar la imatge sense parlar i amb l’objectiu de que els components del seu grup siguin capaços d’endevinar el que està representant. Les possibles imatges seran: Un infant amb paraigües, la pluja, un infant posant-se una bufanda, un infant posant-se un barret, un ninot de neu, el fred, escalfar-se les mans...
L’educador/a, si així ho considera, també podrà cridar a dos números a la vegada, i que aquests  facin la representació en parelles, com per exemple representar a dos infants jugant a tirar boles de neu, etc.
Els últims 30 minuts de la sessió l’educador o educadora reproduirà el següent vídeo on el personatge contínuament realitza moviments corporals per interpretar les paraules de la cançó:  http://www.youtube.com/watch?v=OWhR9a6_eUI

Un cop l’hagin vist els nens i nenes, l’educador o educadora el tornarà a reproduir diversos cops i l’anirà parant, per tal que els nens i nenes ballin la cançó intentant imitar al personatge de forma grupal.
Les imatges estan adjuntes a l’annex. 





No hay comentarios:

Publicar un comentario