lunes, 18 de marzo de 2013

Activitat sobre el llenguatge musical


SOL SOLET, VINE’M A VEURE

Edat:

Dirigit a nens i nenes d’entre 2 i 3 anys.


Durada de l’activitat:

La duració de l’activitat serà d’ aproximadament uns 60 minuts.

Espai on es duu a terme

L’espai que utilitzarem per dur a terme aquesta activitat és el gimnàs o la sala polivalent ja que són espais amplis.


Llenguatge que treballarem:

Durant el desenvolupament d’aquesta activitat, treballarem el llenguatge musical.


Objectius de l’activitat:

-       Treballar els diferents elements de la música: El so, el ritme, la melodia i l’harmonia.
-       Treballar una cançó tradicional.
-       Millorar el sentit del ritme.
-       Fomentar l’aprenentatge a partir d’activitats lúdiques.
-       Treballar de forma grupal.
-       Augmentar la seguretat i confiança en si mateix.
-       Respectar als companys.


Recursos TIC/TAC utilitzats

Per dur a terme aquesta activitat farem ús d’una radio amb reproductor de cd’s o bé d’un ordinador amb reproductor de cd.


Explicació de l’activitat:

Els nens i nenes es posaran en mitja lluna i l’educador o educadora posarà un so del vent i la pluja, a la vegada què diu: “-Oi què a l’hivern fa molt de fred? Plou i neva contínuament... Què trobeu a faltar a sol solet? Vinga, cridem-lo!!” Quan els nens i nenes comencin a cridar al sol solet, l’educador o educadora reproduirà la cançó “Sol solet”:





Sol, solet,
vine’m a veure, vine’m a veure;
sol, solet,
vine’m a veure que tinc fred
Si tens fred,
posa’t la capa, posa’t la capa;
si tens fred,
posa’t la capa i el barret.
El pobre sol, solet,
no té capa, no té capa;
el pobre sol, solet,
no té capa ni barret
Jo li compraré una capa, una capa,
Jo li compraré, una capa i un barret.

Després de que els nens i nenes l’hagin escoltat sencera un cop, l’educador o educadora ajudarà als nens i nenes a aprendre la cançó que acaben d’escoltar seguint els següents procediments: L’educador o educadora anirà ensenyant la cançó per frases curtes, repetint aquestes dues o tres vegades i enllaçant les frases que van aprenent amb les anteriors. Els últims 10 o 15 minuts de classe, deixarà a l’abast dels nens i nenes alguns instruments com la caixa xinesa , els pals o el triangle, perquè aquests pugin marcar el ritme de la cançó mentre la canten. 

Aprofitant l’aprenentatge d’aquesta cançó, els dies de molt fred o molta pluja, els nens i nenes cridaran al sol solet cantant aquesta cançó.
Els sons de vent i pluja i el sol solet estan adjunts a l’annex.



No hay comentarios:

Publicar un comentario